روز نوشت های من

روز نوشت های من
پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

جوک؟ تیشه به ریشه؟؟

سه شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۱۲ ق.ظ

باسمه تعالی

سلام

نمیدونم دیدید یا نه اما متاسفانه دارن با چیزهایی که فکرش رو نمیکنیم دین ما رو خراب میکنن. کیا؟؟ خودمون!

جدیدا خیلی جوک هایی میشنویم که اولش خندمون میگیره و فکر میکنیم یه جوکه و مهم نیست اما واقعیت اینه که.....

مثلا چند تاش رو میذارم که منظورم رو درک کنید:


1- از بچه یه آخونده میپرسن بابات چیکارست روش نمیشده بگه آخونده میگه کمربند مشکی قرآن داره

( خب چرا کسی که باباش پزشکه , مهندسه, مغازه داره , راننده هست و.... روش میشه شغل باباش رو بگه اما کسی که باباش اخونده خجالت میکشه؟؟

اصلا ماها میدونیم یه روحانی چند سال درس میخونه؟؟ 

درسته درسشون فقه و عربی و احکام و قران و.... هست که شاید متاسفانه تو کشورمون بین بچه ها ارزشش از ریاضی و فیزیک و زیست کمتره اما اونم یه شاخه ای از علم هست!

پزشک تو شاخه ی زیست 15 سال درس میخونه مهندس تو شاخه ی ریاضی 10 سال درس میخونه و روحانی هم تو شاخه ی دین 20 سال درس میخونه که واقعا درس هاشونم سخته! 

قبول دارم یه آخوند هایی داریم که برخلاف شغلشون و دانششون عمل میکنن. اما ایا ما مهندسی نداریم که ساختمونی بسازه که با یه تکون بریزه؟ یا برق کشی اشتباه کنه ؟؟ یا پزشکی نداریم که داروی اشتباه تجویز کنه؟ یا معلمی نداریم که ببینیم درست و خوب درس نمیده؟؟)


2- طرف میره مکه میبینه رو خانه ی خدا پارچه مشکی انداختن. میگه ایییی تا من اومدم خدا مُرذ!

( اصلا این جوک واقعا چه معنی داره؟؟؟؟؟؟؟؟ 

فکر نمیکنم نیاز به توضیح باشه!)


3- آدم و حوا به عنوان اولین انسانها اومدن زمین دیدن چند نفر دیگه ام هستن رفتن پیش خدا گفتن اینا کین مگه ما اول نبودیم؟؟ خدا گفت اونا رو کاری نداشته باشید اونا ..... قبل از منم بود. (جای اون ..... اسم یکی از قومیت های کشور خودمون رو نوشتن!!!!!!!)

(یعنی چی که قبل خدا بودن؟؟اصلا مسخره کردن یه پیامبر (حضرت آدم) چه معنی داره؟؟ یعنی چی قبل ادم و حوا بودن؟؟ اصن چرا باید به هموطن خودمون هم توهین کنیم؟؟؟ واقعا با این ها خندیدن ما رو شاد میکنه؟؟)


بیشتر جوک نمیگم و چیز دیگه ای که باز هم منو ناراحت میکنه اینه که جدیدا میبینیم خیلی با دکتر شریعتی و اسم ایشون مسخره بازی میکنن!

این کار اصلا درست نیست و واقعا نمیدونم هدف از این کار چیه؟؟



این پست رو ندادم تا جوک تعریف کنم!

این پست رو دادم تا ان شالله از این به بعد با آگاهی بیشتری برای هم جوک بفرستیم!

جوکی بفرستیم که واقعا ما رو شاد کنه. نه اینکه 1 لحظه لبخند بیاره رو لب ما و بعدش از ریشه درون ما رو نابود کنه بدون اینکه بفهمیم!

بنظر من نباید الان به خودمون نگاه کنیم. ماها بالاخره یه مقداری از شخصیتمون شکل گرفته. من همیشه به بچه های کوچیکتر یا نسل بعد فکر میکنم که از بدو تولد با این چیز ها بزرگ میشن!!!!

التماس دعای شدید!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۰۴
mahzad mohammadi

نظرات  (۶)

آفرین دقیقا موافقم خیلی متن خوبی بود.حرف دل منو به عنوان فرزند یه آخوند زد...
پاسخ:
خواهش میکنم
اگر از اشنایان هستید خوشحال میشم معرفی کنید
۰۴ شهریور ۹۳ ، ۲۱:۵۸ دختری از تبار تسنیم ...
سلام
ممنون از یادآوری که داشتید، درست فرمودید، بدتر از جوک های قومیتی جک هایی که اعتقادات و اشخاصی که به ما ارزش وجودی دادن، وسیله خنده ما بشن... 
یه آیه تو قرآن با این مضمون هست که اشاره شده مگه تو دنیا کم مورد برای خندیدن هست که شما دین رو وسیله شوخی و خنده کنید.
کاش بیشتر قدر چیزهایی که داریم بدونیم...
پاسخ:
سلام
بله متاسفانه بدون اینکه بدونیم خودمون داریم خراب میکنیم دین خودمون رو
اولین بار که یه مورد از این ها رو شنیدم ناخوداگاه خندم گرفت. بعد سریع رفتم تو فکر و اینا اومد تو ذهنم
چند وقت بود میخواستم درموردش پست بذارم اما متاسفانه یادم میرفت
امروز یه دفعه ای قسمت شد
ممنون از حضورتون
احیاناً تیشه ب ریشه نیست ؟؟
پاسخ:
سلام
بله!
سره کلاس پست بذاری همین میشه دیگه :d
۲۰ شهریور ۹۳ ، ۱۶:۵۴ بیتا معصومی نژاد
واقعا خوشحالم کسایی هستن که هنوز بوی انسانیت میدن
موفق باشی خواهری
پاسخ:
سلام بیتا جان
خوبی؟
درس ها خوبه؟
کتابها رو پیدا کردی؟
اگر منظورت من بودم که باید بگم لطف داری عزیزم
تو هم موفق باشی گلم
پزشکی که اشتباه  کنه جان یه انسان نهایتا از دست میره،و مهندسی که اشتباه کنه یه ساختمان و نهایتا ساکنینش...آخوندی که اشتباه کنه یه فرهنگ رو تحریف میکنه،یه دین رو ،یه ملت رو،یه تمدن رو...تمدن اسلام...در ضمن اگه اشتباهات پزشکی از حدی بیشتر بشه سازمانی برای نظارت و پیگیری هست اما اشتباهات کسانی که ازشون حمایت کردی فقط روح و روان افراد بیشتری رو قربانی میکنه،واقعیت های بیشتری رو سانسور میکنه،و همین نسل بعد که نگرانشی ممکنه با این جوک ها داغون شه اما با تحریف قطعا داغون میشه...
پاسخ:
من نمیگم تمام آخوند ها خوب هستند. همونطور که تمام پزشک ها و مهندس ها و معلم ها و... خوب نیستند.
اما من توهین به هیچ قشری رو نمیپسندم.
نمیپسندم که کسی به معلمان پزشکان مهندسان رفتگران و.... کشورم توهین کنه و بالطبع توهین به روحانیون رو هم نمیپسندم!
در ضمن پست من ارتباط زیادی با روحانیون نداشت. بخش بزرگی ش ارتباط با خدا و امامان و پیامبران داشت. توهین به این ها اصلا اصلا اصلااااااا قابل توجیه نیست. جز برای کافرین!! امیدواریم از اون دسته نباشیم. :)
سلام عزیز دلم حمد و سپاس خدای هر دو جهان را که نبوغ و جسارت کارهای بزرگ رو داری
پاسخ:
سلام به مامان گلم
هر چه دارم از تو دارم، ای همه دار و ندارم
💜💜💜

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی