روز نوشت های من

روز نوشت های من
پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

دفتر عقاید سوم راهنمایی!

دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۴۵ ب.ظ

سلام

سوم راهنمایی که بودم مد شده بود تو مدرسمون هرکس یه دفتر علاقه مندی ها درست میکرد.

به این صورت که صفحه ی اول اسم دوستاش  رو لیست میکرد. تو هر خط 1 نفر. مثلا اینجوری:

1-      ساجده

2-      یاسمن

3-      نگار

4-      فائزه

و....

و میرفت صفحات بعد و بالای هر صفحه یه سوال مینوشت (مثلا کتاب مورد علاقه ات چیه؟ ) و هرکس با توجه به شماره ای که تو صفحه ی اول گرفته بود تو صفحات بعد شماره میزد و به سوال جواب میداد.

منم جوگیر شدم و یه دفتر درست کردم.

بعد کنکور که داشتم کتابخونه هامو مرتب میکردم چشمم خورد به این دفتر و تصمیم گرفتم یکی از سوالاتش رو براتون بنویسم!

 

نظرت درباره ی نماز , روزه و حجاب چیه؟ (توجه کنید هیچکدوم از این بچه هایی که جواب دادن با حجاب نبودن و مقنعه هاشون پشت گوششون بود و زنگ نمازم تو کلاس اواز میخوندن و همشونم ماه رمضون اگر روزه میگرفتن رژیم و اندامشون خراب میشد! من انتظار داشتم با دیدن این سوال فحش آبداری نثار من بشه اما جوابهاشون برام جالب بود!)

 

عارفه: نماز ارامش بخش ترین کار- روزه واجب و حجاب زینت زن است!

یاسمن: نماز بسیار ارامش بخش- روزه تمرین صبر و حجاب چیزی که ادم رو حفظ میکنه!

رومینا: نماز بسیار ارامش بخش- روزه نمونه ی صبر و استقامت و حجاب حفاظ زن حیف که خیلی سخته

صبا: نماز ارامش بخش – روزه صبر و استقامت- حجاب زینتی ارزنده

ساجده: نماز کمک به خودمون- روزه ..... و حجاب درامان ماندن از چشم بدچشم ها

غزل: نماز زیباترین داشته ی هستی- روزه نمونه ی صبر و حجاب متانت بانوان

زینب: هر 3 رو خیلی دوست دارم و با نماز ارامش میگیرم.

مائده: همشونو خیلی دوست دارم و حجاب حس بزرگی بهم میده.

 

برام جالب که این بچه ها در عین اینکه اهل نماز و حجاب و روزه نبودن اما انقدر احترام میذاشتن و علاقه داشتن! این علاقه فطریه. بهتره با فطرت خودمون نجنگیم! و قبول کنیم اونی که به نماز و حجاب و روزه نیاز داره ما هستیم. نه خدا

 

 

بی ربط نوشت:

دوم راهنمایی بودم که برا اولین بار از دوستم اسم موسیقی "رپ" رو شنیدم. نه اهنگش رو! فقط اسمشو! اون موقع فکر کردم میگه "رب"

با عصبانیت اومدم خونه برگشتم به بابام گفتم این مردم دیوونه شدن! تو اهنگاشون هزار تا چرت و پرت و چیزای اشغال میگن اسمشم میذارن رب! خیال کردن خدا ازشون خوششون میاد!

اواخر سوم راهنمایی بودم که فهمیدم این رپ هست. نه رب!

دوستام میگن تو همیشه او این چیزا عقب مونده ای! منم با افتخار میگفتم چه بهتر که تو چیزای گناه عقب موندم! نمیدونستم یه روزی مثل الان هزار تا گناه رو دوشم میاد و زیر بارشون هستم! :(

التماس دعا

نظرات  (۱۵)

۱۳ مرداد ۹۳ ، ۱۴:۰۸ مردی بنام شقایق ...
سلام

دنیای دخترونس دیگه!
نمیشه ایراد گرفت!


ما بیشتر تو سر و کله هم میزدیم و شیطنت میکردیم و معلمارو ذیت میکردیم جای این کارا!
پاسخ:
سلام
ایراد چیه؟ پیام اخلاقی داشت :d
ما مظلوم بودیم :d
۱۳ مرداد ۹۳ ، ۱۴:۰۹ مردی بنام شقایق ...
راستی جواب کنکور اومدا

نمیخواید خبر خوش بدین؟
پاسخ:
شکر خدا خوب بود
حالا هنوز مردد هستم
خودم شیمی.... مامان بابا پزشکی و دارو ترجیح میدن
گیجم!
۱۳ مرداد ۹۳ ، ۱۴:۴۰ مردی بنام شقایق ...
دارو شیمی به هم نزدیکه.
پاسخ:
اوهوم
اما مردد هستم:(
هه ، 
نیاز ب حجاب ؟ 
من  دلیلى واسه "نیاز" نمى بینم !
پاسخ:
عزیزم یه بار تجربه کنی طعمش از زیر زبونت بیرون نمیره
تو حاضری با مایو بیای تو خیابون؟؟ حتی اگر تو امریکا هم باشی؟؟
اگه تو آمریکا بزرگ شده بودم ، آره مى رفتم …
اه ، بگو من واسه چى ب این چیز مزخرف باید "نیاز" داشته باشم ؟ 
طعمش ک تلخه واسه من خیلى هم تلخ …

پاسخ:
تجربه ش کردی واقعا؟
منو بگو میخواستم این هفته بیام برات کتاب بیارم چقدر ذوق داشتم!
چیو تجربه کردم ؟!
دارى طفره (؟) میرى ! 
هیچ کدوم از سوالامو تا ب حال جواب ندادى و فقط سوالمو با سوال جواب میدى ! 
واقعاً ؟ 
من فکر مى کنم و مى کردم اصلا ً یادت رفته منو !
در ضمن اگ ی ذره حتى نه دقیق بتونى به سوالام پاسخ بدى منم مجبور نمى شم با توهین تحریکت کنم !!!!
پاسخ:
میگم تا حالا چادر یا حجاب کامل (مانتو و مقنعه ی پوشیده) رو تجربه کردی؟
دختره گلم به کدوم سوالت ج ندادم و طفره رفتم؟؟
اره برات داستان راستان و ده گفتار خریده بودم! من فراموش نمیکنم این چیز ها رو. چون برام مهمه
با توهین تحریک میشم اما از اون طرف :d یعنی تحریک میشم بیشتر سعی کنم بهت جواب بدم و مطالعات و اعتقادات خودمو بالا ببرم.
حالا هم بگو به کدوم سوالت ج ندادم؟
در کل ببخشید اگه ناراحتت کردم ! :(
پاسخ:
نمیبخشم :d

باو ی جور حرف میزنى ک انگار من از اون دختر ول هاى تو خیابونم :|
بعله ولى اصلا ً حال نمى ده پختن و آبپز شدن تو چادر !
مگه من نَوِتَم ک این جورى میحرفى  ؟ =))
یک پست تو اون چادر و گرما و همین سوال بالا !
:o
کارت درسته رفیق !
پاسخ:
من کی اینو گفتم ؟؟؟ استغفرالله!
اتفاقا خیلی هم حال میده. من که خیلی حال میکنم. شاید باورت نشه اما هروقت زیر افتاب گرمم میشه تا میخوام تو دلم غر بزنم که عرق کردم میگم الان خدا داره پیش فرشته هاش پز میده که ببین این بنده ی من با اینکه جوون و کم سن و خوشگله اما خودشو میپوشونه و اروم میشم و شاید باورت نشه گرما از یادم میره.
عزیزم بحدا درکم نمیکنی :(

اصن کلا من تیپ حرف زدنم جوریه که حس میکنم خیلی بزرگم. از بچگی همینجوری بودم. مثلا وقتی 5 سالم بود مثل 18 ساله ها حرف میزدم.
داییم از من 24 سال بزرگتره. وقتی بچه بودم بهش میگفتم من از تو بزرگترم باید حرفمو گوش کنی استدلالمم این بود که من تو خونه ی خودمون بچه ی اولم اما داییم بچه ی دومه :d فکر کنم 3 سالم بود اما از اول زورگو بودم :d
آره درک نمی کنم چرا آدم باید زجر بکشه ک بقیه گناه نکنن ؟
بیخیال ...
منم از بچگی بزرگ بودم ولی نه مث تو !!

پاسخ:
زجر؟؟؟؟؟ اخه من زجری نمیکشم!!! بقیه هم همین! زجرش شیرینه. مثلا تو درس میخونی تا برق قبول بشی درس خوندن زجر داره. از بازی و تفریح و.... میزنی. اما چون هدف داری زجرش شیرینه.
در ضمن حجاب ما بخاطر گناه نکردن اقایون نیست گل دختر :d
سوم راهنمایی بغل دستیم یه دفتر داشت سوتی های معلمارو مینوشت تا آخر سال پر شد! امسالم پشت سریم یه دفتر داشت نقاشی میکشیدآخر سال طراحیاش در حد استادای طراحی شده بود! مفیدترین دفترای پسرا در همین حده...به نظرم خیلی شیرین تره:D
پاسخ:
اخه بچه های مدرسه ی شما کلا خیلی مفیدن :d
خوشحال میشم اون سوتی ها رو بدید :d
میشه تمام نظرات منو پاک کنى لطفاً ؟
پاسخ:
رک و راست بهت بگم نه :d
شیرین نیست ! 
مى دونى چیه من اصلا ً دوست نداشتم و ندارم دختر باشم …
و ب این سادگى قانع نمى شم …
در ضمن پاک کن اگ نه من دیگ حرفى با تو ندارم …
در ضمن من دیگه تصمیم گرفتم مث دختراى دیگه باشم !!!
مگه چند بار دبگ جوون میشه آدم !
پس دیگ بیخیال هر صحبتى پیرامون حجاب !
سلام..
میبخشیدا میشه بگین رتبه تون چند شد؟!
پاسخ:
سلام
بدک نشد
در حد داروسازی شهیدبهشتی
انتخاب رشته کردین؟
پاسخ:
سلام
بله!
شما؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی