روز نوشت های من

روز نوشت های من
پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

ان شالله....

شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۶:۵۳ ق.ظ

سید فیصل اسبقیان
به نقل از یکی از برادرای عزیزم تو هادی نت(آقا میثم):

اشتباه در نوشتن (( إن شاء الله )) و (( انشاء الله ))


برای همه و بخصوص برای کسانی که این اشتباه را می کنند.

و این اشتباهی است که در خصلت های الله سبحانه وتعالى بوجود می آید.

و این اشتباه در نوشتن (( إن شاء الله )) و (( انشاء الله )) می باشد

...و اما کدام یک درست است؟؟؟...

و کدام را باید بنویسیم؟؟؟...

و معنی هر کدام از جمله ها چیست؟؟؟...

و ازقول الله تعالى :

(( إنا أنشأنهن إنشاء )) آیة 35 سورة الواقعة .....

پس با این توصیف معنی (( انشاء الله )) چیست؟؟.. یعنی مثل اینکه بگوییم الله را بوجود آورده ایم(استغفرالله) - تعالى الله علوا کبیرا - و این کاملا"اشتباه است...

و صحیح آن این است که بنو یسیم (( إن شاء الله )) ..

وبه این طریق نوشتن یعنی (آنچه که الله عز وجل اراده می کند )

و در لغت نامه( لسان العرب ) آمده...معنى فعل شاء ..= ..خواستن است که در اینجا به معنی اراده کردن می باشد .... و وقتی منویسیم((إن شاء الله )) مثل اینکه بگوییم ....به خواست و اراده الله این کار را انجام می دهیم

و از قول الله تعالى (( وما تشاؤن إلا أن یشاء الله )) الآیة 30 من سورة الإنسان ..

وفرق بین این دو فعل ( انشأ به معنی بوجود آوردن) و فعل ( شاء به معنی خواستن) ...پس لازم است که بنویسیم(( إن شاء الله )) و از نوشتن(( إنشاء الله )) به دلایل گفته شده بپرهیزیم .......


(( اللهم اجعلنا ممن یستمعون القول فیتبعون أحسنه ))

(( الهی ما را از کسانی قرار بده که اقوال مختلف را می شنوند و به بهترین آن ها عمل می کنند ))

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۸
mahzad mohammadi

نظرات  (۵)

سلام
حسب امر ذعوتتون 
خدمت رسیدیم.

علاوه براین موضوع که نقل کردین ، باید گفت که این مشکل خیلی خیلی بیشتر در مورد کاربرد الفاظ هم هستش.
گاهی نفرین جایگزین دعا میشه تو حرفامون و بدون اینکه متوجه باشیم

باید زبان فارسی این میراث اجدادی که کم کم داره نفس های آخرش رو میکشه حفظ کرد 
واقعا وظیفمونه 

چه خوبه که فارسی را یاد بگیریم ....


پاسخ:
سلام
لطف کردید
بله درسته
مثلا کلمه ی دیگری که خیلی ازارم میده کلمه ی (شِفا) هست که به اشتباه مردم اون رو (شَفا) تلفظ میکنن که معنی عکس داره.
ان شالله اصلاح بشه صحبت کردن هامون.
التماس دعا
۲۸ تیر ۹۳ ، ۱۸:۴۲ مردی بنام شقایق ...
سلام

خداروشکر با تذکر دوستان از مدتها قبل این قضیه رو رعایت میکردیم.

ممنون بابت تذکرتون

یاعلی
پاسخ:
سلام
منم پارسال دوستم بهم گفت و دیشب این متنش رو تصمیم گرفتم بذارم.
خودمم متاسفانه تازه 1 ساله رعایت میکنم.
التماس دعا
سلام...
ممنون از مطلبتون ..واقعا من نمیدونستم..خدا از سر تقصیرات ما بگذره..ان شاءالله..

پاسخ:
سلام
خب وقتی از سره نا اگاهی بوده ان شالله مشکلی نیست
موفق باشین

(راستی در مورد کتاب هم بگم من چون کنکور تجربی دادم کتاب برای دیف و گسسته و تحلیلی ندارم)

سلام گریه کن مولا علی
 بازهم دعوتین به محفل رندانه و این بار 

ممنون کریس !!!
اینجا مجازیست ...
و شدی 75 ساله آقا ...


راستی قبول باشه سوگواریتون ...

یا زهرا(س)

پاسخ:
سلام
متشکرم
من هر روز به وبلاگتون و پست های ارزشمندش سر میزنم :)
التماس دعا
سلام و تشکر از حسن توجه شما
بله من همون جا هم عرض کردم که کاملا حق با شماست، ولی راستش بخواین لحن بیانی شما زیر پست آقای انصاریان یکم تند بود، من هم تو کامنتم نظر شمارو تایید کردم و از ایشون خواستم از حضرت استاد بپرسند تفاوت اینهارو، چون همانطور که دید متاسفانه غرور ایشون اجازه نداد حرف شمارو تایید کنه ولی اگه از استاد انصاریان بپرسند و جواب رو بفهمند مطمئناً قبول خواهند کرد.
باز هم میگم حرف شما درسته و من هم در این باره تحقیق زیادی کردم و نتیجه ای که شما بهش رسیدید رسیدم و نتیجه تحقیقاتم حدود یک سال پیش از طریق نوشته آقای مهدی سیف جمالی در وب سایت هیئتمون گذاشته ام.

http://heiatebrahim.com/blog/archives/541
پاسخ:
سلام
یکم اعصابم خورد میشه بخاطر غرور خودشون حرف یکی دیگه رو پایمال کنن!
راستییی من الان فهمیدم امروز صبح چقدر مزاحمتون شدم!!! و این شما بودید! :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی